close

                           

這首曲子Honesty(真誠), 原唱者為美國歌星Billy Joel


在Bruno Pelletier,Daniel Lavoie, Luck Mervil三人合唱的重新詮釋後,似乎又有不同


 的感覺,而且能同時聽到他們三人合唱英文歌曲,還真是只有感動萬分四個字


可以形容.  


 













      Honesty 英文歌詞



 





Bruno:


If you search for tenderness
It isn't hard to find
You can have the love you need to live
But if you look for truthfulness
You might just as well be blind
It always seems to be so hard to give

Honesty is such a lonely word
Everyone is so untrue
Honesty is hardly ever heard
And mostly what I need from you
 



Daniel:
I can always find someone to say they sympathize
If I wear my heart out on my sleeve
But I don't want some pretty face to tell me pretty lies
All I want is someone to believe 
 

Honesty is such a lonely word
Everyone is so untrue
Honesty is hardly ever heard
And mostly what I need from you



Luck:
I can find a lover
I can find a friend
I can have security until the bitter end (Bruno)
Anyone can comfort me with promises again(Daniel)
I know, I know

When I'm deep inside of me
Don't be too concerned
I won't ask for nothing while I'm gone
But when I want sincerity
Tell me where else can I turn
Because you're the one that I depend upon



Honesty is such a lonely word
Everyone is so untrue
Honesty is hardly ever heard
And mostly what I need from you 
 




 



 



          



假如你在尋找溫柔
這並不難發現
你可以擁有所需的愛來過活
但假如你追求真誠
你最好眼睛看不到(眼盲)
因為它似乎很難給予


誠實是如此寂寞的字眼            
每人都是如此不真誠,誠實幾乎未曾聽聞
但這確是我最希望從你這邊所獲得的


我總是可以發現一些人
訴說著他們的同情
假如我已心力疲乏
我並不想要這些美麗的臉孔
來告訴我美麗的謊言
我所需要的只是可以信賴的人


誠實是如此寂寞的字眼
每人都是如此不真誠,真誠幾乎未曾聽聞
但這確是我最希望從你這邊所獲得的


我可以找ㄧ個愛人
可以去找ㄧ位朋友
來擁有安全感
ㄧ直到痛苦結束
任何人都可以用承諾來安慰我
我知道,我知曉


當我沉浸於內心世界時
不要太擔心我
當我離去時也不會要求任何事
但是當我需要安全感時
請告訴我該轉向哪裡
因為你是唯一值得我信賴之人


 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Jannet 小玲 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()